יום שבת, 8 באוגוסט 2015

גולן עולה לכיתה א'

החששות של אמא

https://sites.google.com/site/mafekschool/home/shalomaleph

התרגשות בעיצומה! הילד שלי עולה לכיתה א' השנה... כן כן גם כשזה ילד רביעי שלי אני עדיין מרגשת וחוששת ...
איך הוא יסתדר לבד ללא החום של הגננת וסיעת אומנם יש מורה אבל היא לא גננת .
האם הוא מספיק אחראי לביצוע משימות  שינתנו ע"י המורה ? האם הזמן שמוקצב לארוחת בוקר יספיק לו לסיים את הכריך? איך הוא יסתדר מבחינה חברתית? האם הוא מוכן רגשית לכיתה א'? האם הילד החכם שלי יודע את כל משצריך לקרת העליה לכיתה א'?


את רוב התשובות אומנם קבלתי במפגש סוף השנה מהגננת והפסיכולוגית של הגן  שאישרו שבנסיך שלי אכן מוכן גם מבחינה חברתית וגם מבחינה לימודית לכיתה א' אבל למרות זאת עדיין קיימים החששות .

את ילדי אני מחנכת על האמירה רק משלומד מצליח , וכך גם עם בני הקטן גולן . מגיל צעיר אני דואגת להעביר עליו את הלמידה בצורת חוויה אני דואגת לרכוש חוברות ומשחקי למידה שהם חווייתיים ולא "יבשים" שילמד תוך כדאי משחק בלי להרגיש.

משחקי חשיבה ואתר אינטרנט לכניסה חלקה לכיתה א'


באחת הפעמים שבהם ביקרתי בחנות ספרים לצורך רכישת חוברות למידה נוספות ראיתי את הספר "מלוני - מילון ישראלי לילדים" זהו המילון מנוקד וכתוב בצורה חווייתית , כיפית עם המון תמונות להמחשה לכל מילה, כך שבגילאים הצעירים ניתן להקריא לילדים את משמעות המילה ולהראות בתמונות וברגע שהם זוכרים חזותית את המילה הם מקשרים אותה לתמונה (זה הוא השלב הראשון של הקריא). ככל שמתחילים בגיל צעיר יותר ככך אנו מקנים לילד מהר יותר את יסודות הקריא.



במילון זה יותר מ 1000 ערכים הוא מזמן שעות רבות של זמן איכות בין הורה והילד ובצורה חווייתית.
כל מילה במילון זה כתובה גם באותיות "דפוס" מנוקד וגם באותיות "כתב" .



באותה חנות גם ראיתי משחק זיכרון של חברת "אורדעה" המשחק הוא ללימוד אותיות ולפיתוח יכולת הריכוז והזיכרון, מתאים כבר מגיל 4!!



על האריזה ראיתי בפינה ימנית עליונה כיתוב - "הסוד של מיה - ללמוד, לשחק ולהצליח" ... החלטתי לרכוש את המשחק לגולן ואז שמתי לב שקיים גם אתר אינטרנט הנקרא הסוד של מיה .לאחר שפתחתי את אריזת המשחק התברר לי שקבלנו במתנה שבועיים התנסות האתר בחינם (הקוד מופיע על מכסה הפנימי של הקופסה) ובתוך האריזה כחלק מהוראות המשחק ישנה גם הטבה נוספת למנוי לאתר.

לחץ לכניס לאתר - הסוד של מיה




החלטתי לנסות  ולהכיר לגולן את האתר ולראות איך הוא מגיב ללימוד חוויתי דרך האינטרנט .האתר מחוקת למספר נושאי לימוד וחוויה : בקטגוריה הלימודית  יש את נושא החשבון הכרת האותיות ויסודות הקריאה  ואפילו סיפורי תנ"ך ואנגלית
בקטגוריה החווייתית  : מוזיקה צביעה סרטים ומשחק לונה פארק.



ועבורנו ההורים יש מדור מיוחד הנקרא "הילד שלי" במדור זה ניתן לעקוב אחרי ההתקדמות של הילד בכל תחום ותחום ועל פעילותו הכללית באתר.



האתר עוזר מאוד לקידום הילד לקראת עליתו לכיתה א' .סביבת העבודה באתר מאפשרת לכל ילד וילד לפתח את המיומנויות הקוגניטיביות הדרושות לילדים להצלחה בבית הספר בכלל ובכיתה א' בפרט.

הופתעתי מאוד לגלות שבני הקטן ממש התלהב מהאתר ולאחר שימוש אינטנסיבי יום יומי ובתום תקופת ההתנסות לא היה לי שום ספק לגבי כך שאני ממשיכה את המנוי לאתר.

בנוסף למשחקי הקופסה ואתר האינטרנט קיימות גם חוברות עבודה בעברית וחשבון שבהם קיימות פעילויות משותפות להורים וילדים שבהן חידות,טקסטים בחרוזים ועוד.....בדיוק משחיפשתי תמיד  לימוד בצורה חווייתית.

עם קדמת הטכנולוגיה גם המותג הסוד שלל מיה לא נשאר מאחור והוא מציג  את האפליקציה למכשירים ניידים (טאלבטים אייפדים  וטלפונים ניידים).באפליקציה קיימים 9 משחקי חשבון לגיל הרך 3 מהם חינמיים ו 6 משחקים בעלות חד פעמית מזערית.
מבחינתי האפליקציה היא תוספת מעולה שכן בכל רגע ניתן להעסיק את הילד גם אם אין מחשב זמין בסביבה (כמו בנסיעות ארוכות או סתם אצל דודים שנורא משעממים את הילד).

ציוד 

כחלק מהפגת החששות של הילד לקראת ההתחלה החדשה הכניסה לכיתה א' הפגישה עם המורה והחברים החדשים והאחריות שיש לו מעכשיו לשמור על הציוד החדש שלו (מחברות עפרונות ספרים וכו') נשאלתי מספר פעמי ע"י הילד "אמא  איך אני אמור לשמור על כל כך הרבה דברים שלא ילכו לי לאיבוד ואיך אני אזהה את הדברים שלי הרי לכולם יש את אות העפרונות , מחברות וספרים). חיפשתי דרך להקל על חששות אלו של גולן ונפלו עיניי לאתר אינטרנט של נייק-ניים.



באתר זה ניתן להזמין המון דברים עם שם האישי של הילד - מחברות, מדבקות, מערכת שיעורים ואפילו תיקי אוכל וקלמרים עם שם של הילד!! 
ישנם דברים ממותגים וגם ללא מותג, ההזמנות נעשות בקלות ובמהירות דרך האתר ומגיע עם שליח תוך מספר ימים עד הבית!

הזמנתי לו מספר פרטים לפי בחירתו וההתרגשות לקראת הראשון בספטמבר בשיאה!

בהצלחה מכל הלב לילד שלי !!


שדרכך החדשה תהיה סלולה הצלחות, שתעמוד בכל האתגרים אשר הזדמנו לך בדרכך!
אני תמיד כאן בשבילך לתמוך בך ולעזור בכל מה שתזדקק.





אין תגובות: